Zabytki

Ołtarz główny

Materiał, technika: Struktura – drewno – dąb, polichromowane, podrzeźbiane, rzeźby – drewno – lipa
Styl: eklektyzm
Czas powstania: 1891 r.
Autor, warsztat, szkoła: W. Stadni…
Wymiary: wys. 654 cm x szer. 820 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: Architektoniczny, przyścienny, trójdzielny, dwukondygnacyjny, z trójkątnym ażurowym zwieńczeniem. Mensa z prostokątnym antepedium, w którym malowany hierogram IHS; w płycinach bocznych ornament roślinny. W części środkowej, w półkolistej zamkniętej niszy wizerunek Matki Boskiej Nieustającej Pomocy. Po obu stronach mensy symetrycznie umieszczone drzwi flankowane parami kolumn. Drzwi obwiedzione ornamentem w typie sznura pereł ułożonego w kształt arkady; w płycinach złocone motywy wici akantowej i rozet. W kondygnacji górnej, oddzielonej gzymsem rzeźby czterech ewangelistów, po dwie z każdej strony, między którymi wpisane w kwadrat czterolistne otoczone płomieniami, z kolistym medalionem pośrodku mieszczącym główkę putta. Zwieńczenie trójkątne w typie wimpergi ze zgeometryzowanymi kwiatonami i otwartą arkadą, w której krucyfiks adorowany przez parę klęczących aniołów w układzie antytetycznym. Po bokach ażurowe balustradki ze steryczyn; skrajne elementy architektoniczne w typie wieżyczek zwieńczone pod – a feu.
Sygn.: po prawej stronie mensy, w pobliżu drzwi: „W. STADNI/1891 r. O.M”
Źródła i bibliografia: Katalog Zabytków Sztuki w Polsce, t. VIII woj. Lubelskie z. 9 pow. Kraśnicki, W-wa 1961, s. 2


Rzeźba – Święty Jan Ewangelista – ołtarz główny

Materiał, technika: drewno lipowe, polichromowane, rzeźbione, złocone
Styl: neobarok
Czas powstania: 1891 r.
Wymiary: wys. 136 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: W pełnej postaci; w prawym kontrapoście; z głową uniesioną, zwróconą lekko w prawo. Twarz bez zarostu, z ciemnymi, długimi, spływającymi na ramiona włosami. W lewej dłoni przyciśnięta do piersi księga Ewangelii, prawa wsparta o jej grzbiet. W długiej, złoconej, bogato drapowanej szacie, spływającej w długich fałdach z lewego przedramienia. Po lewej u stóp świętego pełnoplastyczne wyobrażenie orła. Podstawa prostokątna
Miejsce przechowywania: nastawa ołtarza głównego
Uwagi: Umieszczony w czwartej wnęce od lewej, flankowanej parą pilastrów ze złoconymi gzymsami, na którym wsparta arkada dekorowana fryzem z wolich oczu.


Rzeźba – Święty Mateusz Ewangelista – ołtarz główny

Materiał, technika: drewno lipowe, polichromowane, rzeźbione, złocone
Styl: neobarok
Czas powstania: 1891 r.
Wymiary: wys. 136 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: W pełnej postaci; w lewym kontrapoście; z głową zwróconą lekko w lewo. Włosy ciemne, sczesane na prawy bok, twarz okolona pełnym zarostem. W lewej ręce otwarta księga Ewangelii, wsparta na piersi świętego. Prawa dotykająca piersi. W długiej złoconej szacie , w której fałdy po prawej tworzą literę V. Po prawej niewielka figurka klęczącego człowieka. Podstawa wieloboczna.
Miejsce przechowywania: nastawa ołtarza głównego
Uwagi: Umieszczony w pierwszej wnęce od lewej, flankowanej parą pilastrów ze złoconymi gzymsami, na którym wsparta arkada dekorowana fryzem z wolich oczu.


Rzeźba – Święty Łukasz Ewangelista – ołtarz główny

Materiał, technika: drewno lipowe, polichromowane, złocone, rzeźbione
Styl: neobarok
Czas powstania: 1891 r.
Wymiary: wys. 136 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: W pełnej postaci; w lewym kontrapoście; z głową lekko przechyloną w lewo. Włosy ciemne, z lokiem spadającym na czoło, twarz okolona pełnym zarostem. Lewa ręka przyciska do piersi księgę Ewangelii, którą dotyka prawą dłonią. W długiej złoconej szafie, ze spływającymi w dół fałdami. Po prawej przy nodze świętego głowa leżącego wołu, z wysunięta lewą nogą. Podstawa wieloboczna.
Miejsce przechowywania: nastawa ołtarza głównego
Uwagi: Umieszczony w drugiej wnęce od lewej, flankowanej parą pilastrów ze złoconymi gzymsami, na którym wsparta arkada dekorowana fryzem z wolich oczu.


Rzeźba – Święty Marek Ewangelista – ołtarz główny

Materiał, technika: drewno lipowe, polichromowane, rzeźbione, złocone
Styl: neobarok
Czas powstania: 1891 r.
Wymiary: wys. 136 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: W pełnej postaci; w prawym kontrapoście; z głową lekko uniesioną, lekko zwróconą w prawo, osadzoną na długiej szyi. Włosy ciemne, kędzierzawe, twarz okolona pełnym zarostem. Oburącz przyciskający do piersi księgę Ewangelii. Szata długa, z fałdami w kształcie litery V; złocona. Spod szaty widoczna prawa stopa, przy lewej nodze widoczna głowa lwa.
Miejsce przechowywania: nastawa ołtarza głównego
Uwagi: Umieszczony w trzeciej wnęce od lewej, flankowanej parą pilastrów ze złoconymi gzymsami, na którym wsparta arkada dekorowana fryzem z wolich oczu.


Obraz – Święty Stanisław Biskup

Materiał, technika: płótno, olej
Styl: okres neostylów historyzm
Czas powstania: ok. 1891 r.
Autor, warsztat, szkoła: Wojciech Gerson
Wymiary: wys. 225 cm x szer. 126 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: Kompozycja wielopostaciowa; w centrum, górująca nad pozostałymi postać świętego ubranego w białą, zakrywającą stopy szatę, fioletową tunikę, czerwony ornat z fałdą na przedzie, układającą się w kształt litery U. Na ornacie biały paliusz z czarnymi krzyżykami. Na głowie biała mitra obszywana złotymi lamówkami. Głowa odchylona na lewe ramie i lekko uniesiona ku górze. Twarz mężczyzny dojrzałego, z gęstymi brązowymi brwiami; niebieskimi, wzniesionymi ku górze oczyma, wydatnym nosie, pełnych ustach, pełnymi obwisłych policzkach pozbawionych zarostu. Spod infuły widoczne krótkie brązowe włosy i duże, prawe ucho. Wokół głowy cienki złoty nimb. Prawa ręka wzniesiona ku górze; dłoń o wachlarzowato ułożonych palcach, z palcem wskazującym skierowanym ku górze. Lewa dłoń przyciskająca do piersi pastorał o niewielkiej krzywaśni, oparty na leżącej u stóp świętego tkaninie w kolorze wosku. Z lewej strony obrazu półpostać młodzieńca o złocistych włosach, w białej komży, wspartego oburącz o zapaloną cienką świecę. Z prawej strony półpostać nagiego Piotrawina, wspartego na ugiętych rękach; z głową mocno odrzuconą do tyłu, rudawymi włosami, wysokim czołem; ostrym, złamanym orlim nosem i wąsami opuszczonymi w dół. Nad Piotrawinem szlachci o sumiastych wąsach, z podgolonym czubem, głową wciśniętą w ramiona, oburącz wsparty na szabli, w cynobrowym kontuszu przewiązanym w pasie. Zza jego pleców widoczna po prawej pochylona głowa mężczyzny o ciemnych włosach i wąsach, po lewej twarz młodzieńca wpatrzonego w świętego. Tło ciemne w odcieniu brązów, po lewej widoczny fragment arkady
Źródła i bibliografia: Katalog Zabytków Sztuki w Polsce, t. VIII woj. lubelskie z. 9 pow. Kraśnicki, W-wa 1961, s. 2


Rzeźba – Pasja – ołtarz główny

Materiał, technika: drewno, rzeźbione, polichromowane
Styl: okres neostylów historyzm
Czas powstania: 1891 r.
Autor, warsztat, szkoła: W. Stadni…
Wymiary: wys. 158 cm x szer. 193 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: W otwartej arkadzie trójkątnego zwieńczenia . Chrystus rozpięty na krzyżu, z głową przechyloną na prawe ramię; włosy długie, ciemne opadające na ramiona. Twarz szczupła, zarost pełny. Ramiona napięte, wyciągnięte wysoko . Korpus szczupły. Biodra ze złotym perizonium spiętym na prawym boku. Nogi lekko ugięte, stopy przybite razem. Na górnym ramieniu krzyża prostokątna tabliczka z napisem INRI. Krucyfiks adorowany przez dwa przyklękające anioły z pochylonymi głowami, złożonymi dłońmi, w złotych szatach, ze złotymi skrzydłami; w układzie antytetycznym. Całość na cokole w formie długiej, prostokątnej, białej skrzyni z sześcioma kwadratowymi płycinami


Obraz – Matka Boska Nieustającej Pomocy – ołtarz główny

Materiał, technika: deska, olej
Czas powstania: 1903 r.
Autor, warsztat, szkoła: kopia
Wymiary: wys. 50 cm x szer. 40 cm
Ilość: 1
Historia: Przywieziona z Rzymu w 1903 r.
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: W półpostaci; z Dzieciątkiem na ręku. Głowa przechylona lekko na lewe rami, twarz pełna o długim nosie i małych ustach. Na lewej ręce Dzieciątko oburącz trzymające kciuk Matki. Matka Boska ubrana w czerwoną suknię ze złotymi lamówkami przy szyi i rękawie, w czarny okrywający głowę płaszcz, od wewnątrz barwy zielonej. Fałdy schematyczne, podkreślone złotem w sposób naśladujący szrafowanie. Na łowie dwie złote gwiazdy i przypięta srebrna korona. Biała aureola wypełniona złotą wicią roślinną; po obydwu stronach głowy, trzymające Arma Christi anioły w półpostaci. Dzieciątko z głową zwróconą w stronę anioła po prawej, trzymającego krzyż; w koronie z aureolą. Ubrane w zieloną suknię i czerwony płaszcz, spod którego widoczne stopy i spadający sandałek. Fałdy tkanin cieniowane złotem. Tło złote.
Miejsce przechowywania: ołtarz główny
Uwagi: Informacje na temat ikony w inwentarzu parafialnym.


Rzeźba – krucyfiks

Materiał, technika: drewno, rzeźbione, polichromowane
Styl: ludowy
Czas powstania: 2 ćw. XX w.
Wymiary: wys. 400 cm x szer. 160 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: Chrystus rozpięty na krzyżu z opuszczoną głową, przechyloną na prawe ramię. Włosy długie czarne, spływające na ramiona. Twarz okolona pełnym zarostem. Ręce długie, szczupłe, wyprostowane. Korpus z mocno zaakcentowaną klatką piersiową, z zarysowanymi żebrami. Brzuch wklęsły. Biodra spowite ułożonym „w wałeczki” perizonium. Nogi szczupłe, stopy przybite jednym gwoździem. Na górnym ramieniu krzyża prostokątna tabliczka z napisem INRI


Balustrada

Materiał, technika: drewno – dąb – polichromowane, złocone, tłoczone
Styl: okres neostylów neobarok
Czas powstania: 1891 r.
Wymiary: wys. 86 cm x szer. 181 cm
Ilość: 2
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: Przerywana, złożona z 14 tralek, po siedem z każdej strony: przy czym tralki skrajne, przyścienne półpełne. Cokół profilowany, barwy szarej zieleni. Tralki jednolalkowe, wsparte na kolistych bazach, biało złoto – turkusowe. Poręcz profilowana o anaogicznych barwach
Miejsce przechowywania: prezbiterium


Obraz – Anioł Stróż – ołtarz główny

Materiał, technika: płótno, olej
Styl: okres neostylów realizm
Czas powstania: lata 90 XIX w.
Autor, warsztat, szkoła: Wojciech Gerson
Wymiary: wys. 210 cm x 126 cm
Ilość: 1
Historia: Przywieziona z Rzymu w 1903 r.
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: Postać Anioła stojącego nad śpiącym dzieckiem. Uskrzydlony anioł w białej tunice, spiętej pod szyję, zbluzowanej w ostre fałdy, przewiązanej w pasie i sięgającej ukośnie połowy łydek. Spod tuniki widoczna biała suknia sięgająca ziemi. Twarz młodzieńcza, owalna; włosy krótkie, brązowe z rudawym odcieniem, brwi wąskie, oczy piwne opuszczone w dół, nos prosty, usta uśmiechnięte z wąską górną wargą. W prawej dłoni tkanina w kolorze różu indyjskiego i cynobru, którą anioł osłania główkę śpiącego dziecka. Lewa ręka ugięta w łokciu; dłoń w geście nakazującym spokój. Dziecko leżące na szarobiałej poduszce, w białej koszulce, do piersi przykryte błękitnawą kołderką, na której szara tkanina z bordowym i niebieskim szklakiem. Twarz dziecka pucułowata, nos zadarty, usta pełne, włosy blond odrzucone do tyłu. Lewa dłoń przyciśnięta do piersi. W lewym dolnym rogu obrazu i u stóp anioła widoczne trawy i kwiaty polne. Sceneria nocna; w głębi widoczne drzewa i konary ciemno zarysowane na tle nieba rozjaśnionego w prawym górnym rogu białymi obłokami odbijającymi światło księżyca.
Źródła i bibliografia: Katalog Zabytków Sztuki w Polsce, t. VIII woj. lubelskie z. 9 pow. kraśnicki, W-wa 1961, s. 2


Ołtarz boczny – Serce Pana Jezusa – Prawy

Materiał, technika: drewno dąb – rzeźbione, polichromowane, złocone
Styl: neogotyk
Czas powstania: ok. 1891 r.
Wymiary: wys. 510 cm x szer. 253 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: Eklektyczny o cechach neogotyckich. Architektoniczny, przyścienny, trójdzielny z trójkątnym zwieńczeniem. W mensie prostokątna płycina obwiedziona złotą uskokową ramą, w której partia antepedium malowana na niebiesko. W części środkowej nastawy, półkoliście zamknięty obraz Chrystusa z Sercem Gorejącym; w wąskich częściach bocznych w malowanych na niebiesko niszach zamkniętych łukiem ostrym, figury św. Józefa i Mikołaja. Ponad niszami płaskorzeźbione wimpergi z żabkami flankowane parami złoconych, spiralnie skręconych kolumn. Nad obrazem na niebieskim tle białe laskowania. W zwieńczeniu ażurowa wimperga, zakończona kwiatonem, po bokach pinakle połączone ażurowymi „bramkami”.

Uwagi: Być może autorstwa W. Stadnickiego


Rzeźba – Święty Józef – ołtarz boczny prawy

Materiał, technika: drewno polichromowane
Styl: okres neostylów realizm
Czas powstania: ok. 1891 r.
Wymiary: wys. 135 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: W pełnej postaci; w prawym kontrapoście, z Dzieciątkiem na lewym przedramieniu i złoconym kwiatem lilii w prawej dłoni. Ubrany w długa białą suknię i biały płaszcz, przełożony przez lewe przedramię. Dzieciątko z głową przytuloną do policzka świętego, zwróconą w lewo, z lewą dłonią opartą o pierś opiekuna. Podstawa wieloboczna, na konsoli w niszy barwy błękitnej ze złocieniami ujętej para pilastrów z ażurowymi, złoconymi głowicami z liści akantu, podtrzymujących wimpergi. Na podstawie, od czoła napis: Św. Józef
Miejsce przechowywania: nastawa ołtarza bocznego prawego


Rzeźba – Święty Mikołaj – ołtarz boczny prawy

Materiał, technika: drewno rzeźbione, polichromowane, złocone
Styl: okres neostylów realizm
Czas powstania: lata 90 XIX w.
Wymiary: wys. 135 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: W pełnej postaci; w prawym kontrapoście. W mitrze, długiej szacie z paliuszem ze złotymi krzyżykami i w kapie spiętej na piersiach owalną złotą zapinką. Twarz z pełnym zarostem. Nos prosty, oczy przymknięte. Pastorał ze złoconą krzywaśnią oparty o lewe ramie; na lewej dłoni zamknięta księga, na księdze trzy złote bryłki. Prawa ręka lekko lekko uniesiona; dłoń z podniesionymi dwoma palcami w geście błogosławieństwa. Na wielobocznej podstawie, na konsoli w niszy barwy błękitnej ze złoceniami, ujętej parą pilastrów ze złoconymi głowicami z liści akantu podtrzymujących wimpergi. Od czoła na podstawie napis: św. Mikołaj.
Miejsce przechowywania: nastawa ołtarza bocznego w prawej nawie w prawej niszy.


Obraz – Serce Pana Jezusa – ołtarz boczny prawy

Materiał, technika: płótno, olej
Styl: okres neostylów realizm
Czas powstania: kon. XIX w.
Wymiary: wys. 230 cm x szer. 126 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: Chrystus w pełnej postaci, z głową lekko przechyloną na prawo, w promienistej aureoli. Włosy długie, faliste, rozdzielone pośrodku głowy i opadające na ramiona. Twarz z pełnym zarostem. Ręce wyciągnięte, lewa lekko uniesiona. Ubrany w czerwoną szatę z szerokimi rękawami, spod której widoczna bosa stopa. Przez lewe przedramię przerzucony biały płaszcz. Na sukni Serce z krzyżykiem w cierniowej koronie w aureoli rozproszonej /glorii/. Stojący na błękitno-szarych obłokach. W tle błękit nieba z szarawymi chmurami.
Miejsce przechowywania: nastawa ołtarza bocznego w prawej nawie
Uwagi: Partia dolna (ok. 30 cm) przysłonięta obrazem Matki Boskiej Różańcowej ze św. Dominikiem.


Ołtarz boczny – św. Franciszek pod krzyżem

Materiał, technika: drewno – dąb, polichromowane, rzeźbione, złocone, mensa murowana
Styl: neogotyk
Czas powstania: lata 90 XIX w.
Wymiary: wys. 510 cm x szer. 253 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: Architektoniczny, przyścienny, trójdzielny z trójkątnym zwieńczeniem. W murowanej mensie, w miejscu antepedium prostokątna płycina, malowana na niebiesko i obwiedziona niewielką, profilowaną, złoconą ramką. W części środkowej nastawy półkoliście zamknięty obraz św. Franciszka pod krzyżem. W wąskich częściach bocznych, w malowanych na niebiesko niszach zamkniętych łukiem ostrym figury św. Stanisława i Wojciecha. Nad wnękami płaskorzeźbione wimpergi z żabkami , flankowane parami spiralnych kolumn. Nad obrazem laskowanie na błękitnym tle. W zwieńczeniu ażurowa wimperga zakończona wazonem po bokach pinakle, połączone ażurowymi bramkami z formą czteroliścia.
Miejsce przechowywania: nawa boczna lewa
Uwagi: Pierwotnie całość w kolorze naturalnego drewna. Część ornamentu i rama obrazu zapewne złocona, rzeźby polichromowane.


Rzeźba – Święty Wojciech – ołtarz boczny lewy

Materiał, technika: drewno polichromowane, złocone, srebrzone
Styl: okres neostylów eklektyzm
Czas powstania: lata 90 XIX w.
Autor, warsztat, szkoła: Wojciech Gerson
Wymiary: wys. 135 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: W pełnej postaci, w lekkim prawym kontrapoście. Głowa zwrócona lekko w lewo. Twarz okolona pełnym zarostem. Nos wydatny prosty, włosy sięgające ramion. Na głowie infuła ze złoconym krzyżem. W lewej ręce złocona palma męczeńska, w prawej krzyż osadzony na długim drzewcu i wiosło, zwrócone piórem ku dołowi. Na dłoniach rękawiczki ze złoconym krzyżykiem. Ubrany w długą szatę, komżę i kapę spięta na piersi; w paliuszu ze złoconymi krzyżykami i frędzlami. Podstawa wieloboczna.
Miejsce przechowywania: ołtarz boczny w lewej nawie, lewa nisza w nastawie


Rzeźba – Święty Stanisław – ołtarz boczny lewy

Materiał, technika: drewno polichromowane, złocone
Styl: okres neostylów eklektyzm
Czas powstania: lata 90 XIX w.
Wymiary: wys. 135 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: W całej postaci; głowa lekko uniesiona; nos wydatny, usta pełne, podbródek silnie zarysowany. Włosy sięgające ramion. Na głowie mitra ze złotym krzyżem w części środkowej i guzami naśladującymi kaboszony w części dolnej. Na dłoniach rękawiczki ze złoconymi krzyżykami. W lewej ręce wysoki, srebrny pastorał z krzywaśnią zakończoną rozetą; prawa ugięta w łokciu lekko wysunięta do przodu. Ubrany w długą szatę i komżę, spod której widoczna stuła ze złoconymi frędzlami. W ornacie i paliuszu ze złoconymi krzyżykami i frędzlami. Podstawa wieloboczna.
Miejsce przechowywania: ołtarz boczny w lewej nawie; prawa nisza


Obraz – Święty Franciszek pod Krzyżem – ołtarz boczny lewy

Materiał, technika: płótno, olej
Styl: okres neostylów neobarok
Czas powstania: kon. XIX w.
Autor, warsztat, szkoła: kopia wg Murilla
Wymiary: wys. 230 cm x szer. 126 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: Chrystus z lewą ręką przybitą do krzyża, osuwający się i wygięty w prawo, z pochyloną głową, ze wzrokiem skierowanym ku świętemu, którego obejmuje prawą ręką. Biodra okryte białym perizonium, nogi muskularne, przybite jednym gwoździem. Święty Franciszek z twarzą uniesioną ku twarzy Chrystusa, którego obiema rękoma obejmuje wpół. W brązowym habicie przepasanym sznurem, z prawą nogą wsparta na szafirowej kuli ziemskiej. Krzyż na skalę; w tle sylwetka miasta i ciemne, burzliwe niebo. Wokół postaci Chrystusa rozwarte niebo barwy rdzawożółtej.
Miejsce przechowywania: ołtarz boczny w lewej nawie
Uwagi: W odróżnieniu od oryginału brak puttów trzymających otwartą księgę.


Tabernakulum

Materiał, technika: drewno – dąb
Styl: okres neostylów neogotyk
Czas powstania: 1891 r.
Autor, warsztat, szkoła: W. Stadni…
Wymiary: wys. 77 cm x szer. 60 cm x głęb. 42 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: Przyścienne, sześcioboczne, na niewielkim cokole. Drzwiczki w korpusie z ostrołukową płyciną, blat powtarzający kształt korpusu.
Uwagi: Dawniej w ołtarzu głównym.


Ambona

Materiał, technika: drewno – dąb, polichromowane, podrzeźbiane,
Styl: eklektyzm
Czas powstania: ok. 1891 r.
Wymiary: wys. 425 cm x szer. 130 cm x głęb. 130 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: Przyfilarowa, korpus pięcioboczny podzielony pilastrami na pięć pól, w których prostokątne błękitne płyciny wypełnione pozłacanymi motywami arabeski, z wkomponowanymi symbolami Wiary, Nadziei i Miłości. Dolna część kosza zdobiona błękitnym szlakiem ze złotymi rozetami oraz motywem rybiej łuski; zakończona zwisem w formie pąka akantu. Balustrada pełna łamana, otaczająca filar z pięcioma błękitnymi płycinami. W części górnej zaplecka wyobrażenie tablicy z dziesięciorgiem przykazań. Na podniebiu baldachimu gołębica Ducha Świętego w otoczeniu wiązki promieni. Baldachim sześcioboczny, stożkowaty, dekorowany motywem rybiej łuski, z sześcioma sterczynami. W zwieńczeniu krzyż o treflowym zakończeniu ramion.
Miejsce przechowywania: nawa główna kościoła
Uwagi: Prawdopodobnie autorstwa W. Stadni…


Chrzcielnica

Materiał, technika: drewno – dąb, polichromowane, złocone
Styl: okres neostylów eklektyzm
Czas powstania: lata 90 XIX w.
Wymiary: wys. 128 cm x szer. 55 cm x głęb. 55 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: Baza wysoka, sześcioboczna, z uskokiem. Trzon sześcioboczny, dźwigający czaszę z kwadratowymi płycinami barwy błękitnej ujętymi złoconymi listwami. Pokrywa sześcioboczna, zwieńczona złoconym krzyżem.
Miejsce przechowywania: nawa boczna prawa


Szafka na przybory do chrztu

Materiał, technika: drewno – dąb, polichromowane, złocone
Styl: neogotyk
Czas powstania: lata 90 XIX w.
Wymiary: wys. 58 cm x szer. 66 cm x głęb. 44 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: Przyścienna, sześcioboczna na cokole z uskokiem. W części górnej cokołu zakreślone złoconymi łukami ostrymi płyciny barwy niebieskiej. Korpus z drzwiczkami pośrodku z płycinami ożywionymi złoconymi motywami oślego grzbietu na niebieskim tle. Blat profilowany, powtarzający kształt korpusu.
Miejsce przechowywania: nawa boczna prawa


Stalle

Materiał, technika: drewno – dąb, malowane farbą olejną
Styl: okres neostylów – brak cech stylowych
Czas powstania: pocz. XX w.
Autor, warsztat, szkoła: warsztat prowincjonalny
Wymiary: wys. 210 x szer. 216 x głęb. 100
Ilość: 2
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: Ścianka przednia trójdzielna, z trzema prostokątnymi płycinami. Pulpit pochyły. Ścianka tylna powtarzająca trójdzielne podziały, flankowana niewielkimi uszakami w formie zgeometryzowanych wolut. Gzyms profilowany. Płyciny i fragmenty gzymsu malowane na kolor niebieski; pozostałe elementy barwy białej.
Miejsce przechowywania: nawy boczne


Zegar szafkowy

Materiał, technika: drewno – dąb, podrzeźbiane, polichromowane, złocone
Styl: okres neostylów eklektyzm
Czas powstania: kon. XIX w.
Wymiary: wys. 210 cm x szer. 32 cm x głęb. 68 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: Stojący, szafkowy, na czterech nogach w formie spłaszczonych kul. Cokół wysoki, z płyciną, w której płaskorzeźbiony bukiet kwiatów. Szafka z przeszklonymi drzwiczkami, nad którymi powyżej nakładany ornament ze stylizowanymi winogronami. Gzyms lekko wysunięty, ożywiony karbowaniem pomiędzy wklęskami. Tarcza zegara okrągła z cyframi arabskimi. Mechanizm z wahadłem i wagami. System bicia półgodzinny. Za werkiem napis: „ISGUS”.


Obraz – Feretron – św. Stanisław, św. Mikołaj

Materiał, technika: deska, olej; oprawa złocona, podrzeźbiana
Styl: neobarok
Czas powstania: lata 90 XIX w.
Wymiary: wys. 150 cm x szer. 82 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: Na awersie scena Wskrzeszenia Piotrawina; centralnie przedstawiona postać świętego Stanisława w infule i złoconym ornacie, z pastorałem w lewej ręce. Po lewej, u stóp świętego, otwarty kamienny grób z siedzącym na krawędzi brodatym Piotrawinem, w długiej piaskowej szacie, z zielonkawymi refleksami. Po prawej klęczący diakon, w białej komży, z kociołkiem wody święconej i kropidłem. W głębi trzej wielmoże w kontuszach szlacheckich. Na rewersie św. Mikołaj w mitrze, w szaro-niebieskiej sukni, w białej komży, w szaro-błękitnej stule i złocistej kapie z krzyżem na piersi. W lewej ręce pastorał. Po prawej w drewnianej balii z obręczami trzy nagie kąpiące się dziewczynki w półpostaci. Za nimi w głębi stół przykryty zielonym suknem, na którym księga i trzy chlebaki. Po lewej kolumny na cokołach. Rama profilowana, z liśćmi akantu i muszlami w części dolnej; w górnej liściaste woluty. Zwieńczenie w formie korony zamkniętej.


Obraz – Feretron – Matka Boska Częstochowska, św. Barbara

Materiał, technika: drewno złocone, podrzeźbiane , wyprawa gipsowa
Styl: neogotyk
Czas powstania: pocz. XX w.
Wymiary: wys. 182 cm x szer. 95 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: Na awersie półplastyczny wizerunek Matki Boskiej Częstochowskiej z Dzieciątkiem. Twarze i dłonie malowane. Szaty bogato fałdowane. W promienistej mandorii. U dołu banderola z napisem: POD TWOJĄ OBRONĘ UCIEKAMY SIĘ.

Na rewersie postać św. Barbary w fałdzistej szacie i płaszczu wspartej na mieczu, z palmą męczeńską i kielichem, z wyobrażeniem wieży po prawej. Całość w profilowanych ramach w części górnej przypominającej formę maswerku, zamkniętego oślim grzbietem. Pole wypełnione motywem winnej latorośli. Po bokach wieżyczki z pinaklami, z kwiatonami na szczycie. W zwieńczeniu krzyż
Miejsce przechowywania: nawa główna


Obraz – Feretron – św. Jakub Starszy, św. Barbara

Materiał, technika: drewno, malowane, podrzeźbiane, wyprawa gipsowa, złocenia
Styl: neogotyk
Czas powstania: pocz. XX w.
Wymiary: wys. 205 cm x szer. 75 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: Na awersie półplastyczny wizerunek św. Jakuba w całej postaci. Twarz malowana, z pełnym zarostem. W kapeluszu, złoconej sukni, podwiązanej w pasie, w pelerynie okrywającej ramiona. Wsparty na kiju, do którego przytroczona sakwa. Prawa ręka unosi szatę ukazując kolano lewej nogi. Stopy w rzemiennych sandałach wiązanych do kolan, u stóp skała. W tle pejzaż górski.

Na rewersie półplastyczny wizerunek św. Barbary. Twarz malowana, w fałdzistej szacie, w płaszczu na ramionach. Lewa dłoń wsparta na mieczu, w prawej kielich. Powyżej wieża. Tło szaro-błękitne, rozjaśnione wokół głowy i ramion świętej. Wizerunki flankowane parami kolumienek, zwieńczone łukami ostrymi wypełnionymi maswerkiem nad którym kwiaton z liśćmi akantu. Po bokach pinakle. Podstawa z ażurowymi, ostrołukowymi otworami.
Miejsce przechowywania: nawa główna


Obraz – Feretron – Chrystus król

Materiał, technika: drewno polichromowane, rzeźbione
Styl: neogotyk
Czas powstania: pocz. XX w.
Wymiary: wys. 210 cm x szer. 96 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: Jednostronny, z figurą Chrystusa stojącego na błękitnej kuli ziemskiej, na tle krzyża z wiązkami srebrzystych promieni. Postać smukła, twarz z pełnym zarostem, włosy brązowe sięgające ramion. Na głowie korona. W białej szacie i paliuszu, z wyobrażeniem Serca Gorejącego na piersi. Na ramionach bordowy płaszcz, od spodu imitujący gronostaj. W lewej ręce kula ziemska, w prawej berło. Postać umieszczona na tle otwartej, trójlistnej arkady flankowanej parami wieżyczek. Wieżyczka środkowa wyższa od pozostałych zwieńczona krzyżem.
Miejsce przechowywania: nawa główna


Rzeźba – Krucyfiks

Materiał, technika: drewno polichromowane
Styl: ludowy
Czas powstania: pocz. XX w.
Wymiary: wys. 103 cm x szer. 50 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: Chrystus z głową przechyloną na prawe ramię. Włosy ciemne, spływające na plecy, twarz z pełnym zarostem. Ciało osunięte w dół, ręce sztywno wyprostowane. Korpus z zaznaczonymi żebrami i mięśniami klatki piersiowej. Biodra okryte białym perizonium, związanym w węzeł na prawym boku. Nogi ugięte w kolanach, stopy przebite jednym gwoździem. Powyżej Chrystusa podłużna, prostokątna banderola z napisem IN/RI, poniżej ramie krzyża zwężające się ku dołowi.
Miejsce przechowywania: przedsionek pod chórem muzycznym


Rzeźba – Krucyfiks

Materiał, technika: drewno, rzeźbione, polichromowane
Styl: okres neostylów – neobarok
Czas powstania: XIX/XX w.
Wymiary: wys. 135 cm x szer. 56 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: Chrystus ze zwieszoną głową przechyloną na prawe ramię. Włosy faliste, ciemne, opadające na plecy i prawe ramie. Twarz z pełnym zarostem. Ręce lekko ugięte w łokciach. Korpus krótki, z zaznaczoną klatką piersiową i wklęsłym brzuchem. Biodra okryte perizonium przerzuconym przez sznur i udrapowanym węzłem na odkrytym prawym boku. Nogi mocno ugięte w kolanach, stopy przybite jednym gwoździem. Na górnym ramieniu ukośna banderola z napisem IN/RI.
Miejsce przechowywania: przedsionek pod chórem muzycznym


Lampa Wieczna

Materiał, technika: stop miedzi, odlew, srebrzony
Styl: neogotyk
Czas powstania: 4 ćw. XIX w.
Wymiary: wys. 60 cm x szer. 30 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: Część dolna w formie sześciobocznej latarni zakończonej zwisem w kształcie pąka liści akantu z kółkiem. Na latarni trzy pełnoplastyczne orły w koronach z rozpostartymi skrzydłami. Powyżej na wsporniku z kwiatonami królewska korona otwarta z lilii andegaweńskich, z wypukłymi guzami naśladującymi kaboszony. Zawieszona na trzech łańcuchach z dużych romboidalnych ogniw połączonych niewielkimi ogniwami owalnymi. Zelektryfikowana.
Miejsce przechowywania: prezbiterium
Uwagi: Analogiczne lampy m.in. w Kaplicy Matki Bożej Leżajskiej w Bazylice w Leżajsku.


Monstrancja

Materiał, technika: mosiądz, złocony, srebrzony, sztanca
Styl: eklektyzm
Czas powstania: 3 ćw. XIX w.
Wymiary: wys. 72 cm x szer. 28,5 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: Typu promienistego z podwójną glorią; stopa owalna, uskokowo wyniesiona, w dolnej partii obwiedziona ornamentem z kwiatów polnych, wpisanych w owal i otoczonych wicią roślinną. W partii górnej ozdobiona nakładanymi girlandami ze srebrzystych kwiatów. Trzon w typie rozwijającego się akantu. Ponad nim podwójna gloria promienista, w której okrągłe reservaculum, otoczone szesnastoma szkiełkami naśladującymi kameryzowanie, barwy pomarańczowej, błękitnej i rubinowej. Na glorii mniejszej, po obu stronach reservaculum, nakładane srebrzyste figurki nagich puttów, ponad którymi półpostać Boga Ojca w obłoku. Na glorii większej ponad trzonem stylizowane kłosy zbóż i nakładana wić roślinna w typie liści i kwiatów niezapominajek. W zwieńczeniu krzyż z figurką Ukrzyżowanego Chrystusa.


Kielich mszalny z pateną

Materiał, technika: mosiądz złocony, odlew
Styl: neobarok
Czas powstania: 1 ćw. XIX w.
Wymiary: wys. 23,5 cm x szer. 14 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: Stopa kolista, gładka, z niewielką kryzą, w partii środkowej dzwonowata, w formie sześciolistnego kielicha kwiatowego. Trzon z gruszkowatym nodusem i kolistym pierścieniem. Czara gładka, o lekko wywiniętej wardze.
Patena gładka z szerokim kołnierzem i wgłębieniem na hosti.
Sygn.: na obrzeżu stopy owalna „CE” częściowo zatarta. Części numerowane: „1” – pod wargą; „2” – poniżej nodusa; „3” – na kryzie stopy.


Kielich z Pateną

Materiał, technika: biały metal, srebro złocone
Styl: neogotyk
Czas powstania: 1898-1902
Autor, warsztat, szkoła: Norblin – Warszawa – Polska
Wymiary: wys. 22,5 cm x szer. 15 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: Stopa sześcioboczna, o profilowanej, lekko wklęsłej krawędzi. W trzech polach koliste medaliony z popiersiami Chrystusa, Matki Boskiej i św. Józefa. Trzon sześcioboczny ze spłaszczonym nodusem z guzami. Czara rozchylona, złocona, ujęta koszyczkiem z maswerków i liści.
Patena z wgłębieniem na hostię i grawerowanym krzyżem maltańskim.
Sygn.: wewnątrz stopy orzeł dwugłowy, poniżej w owalu: „NORBLIN & CO/GALW/WARSZAWA” Nr „1628”
Uwagi: Identyczne w kościołach św. Piotra i Pawła w Kamionce, św. Jana Chrzciciela w Janowie Lubelskim.


Krzyż ołtarzowy

Materiał, technika: mosiądz, odlew; biały metal, mosiądz, odlew
Styl: eklektyzm
Czas powstania: XIX/XX w.
Wymiary: wys. 34 cm x szer. 11 cm; wys. 34 cm szer. 13 cm
Ilość: 2
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: Stopa okrągła, uskokowo wyniesiona w owoidalnym nodusem mieszczącym krzyż o treflowym zakończeniu wszystkich ramion. Chrystus z głową przechyloną na prawe ramię; korpus z silnie zaznaczoną klatką piersiową i wklęsłym brzuchem; biodra okryte perizonium przerzuconym przez sznur i upiętym na prawym boku; nogi przybite razem. Na górnym ramieniu banderola z napisem INRI. U stóp Chrystusa w trójliściu wyobrażenie trupiej czaszki i skrzyżowanych piszczeli.
Stopa owalna, spłaszczona, z uskokiem. Trzon krótki z gruszkowym nodusem nad którym pierścień mocujący krzyż o treflowym zakończeniu ramion. Na krzyżu mosiężna figurka Chrystusa z korpusem lekko podanym ku przodowi, z perizonium przewiązanym na podbrzuszu i upiętym na prawym boku. Nogi przybite osobno.


Krzyż ołtarzowy – Pacyfikał

Materiał, technika: mosiądz, odlew
Styl: eklektyzm
Czas powstania: XIX/XX w.
Wymiary: wys. 53 cm x szer. 18 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: Stopa okrągła, dzwonowata, uskokowo wyniesiona z nodusem w kształcie spłaszczonej kuli, na którym wsparty krzyż o ramionach w kształcie zbliżonym do trójliścia utworzonego z półplastycznym, zwiniętych liści akantu. Na krzyżu srebrna figurka ukrzyżowanego Chrystusa; ciało lekko osunięte w dół, głowa pochylona na prawe ramie, korpus z silnie zaznaczonymi mięśniami klatki piersiowej. Biodra okryte rozwianym perizonium; stopy przybite osobno, wsparte na suppedaneum. Nad głową kolisty medalion ze stylizowaną tarczą słoneczną. Powyżej falista banderola z napisem INRI.


Krzyż ołtarzowy

Materiał, technika: plater na mosiądzu; odlew
Styl: eklektyzm
Czas powstania: XIX/XX w.
Autor, warsztat, szkoła: Fraget, Warszawa – Polska
Wymiary: wys. 39 cm x szer. 11,5 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: Podstawa wysoka, czterodzielna, utworzona z wolutowo zwiniętych liści akantu, między którymi palmety. Powyżej w czterech polach półplastyczne kartusze w typie muszli; na krawędziach liście w typie akantu i woluty. Krzyż osadzony w tulipanowo zwiniętych liściach akantu. Chrystus z głową opuszczoną , przechyloną na prawe ramie. Biodra spowite perizonium upiętym na prawym boku; stopy przybite jednym gwoździem. Poniżej czaszka i skrzyżowane piszczele. Na górnym ramieniu banderola z napisem IN/RI.
Sygn.: wewnątrz stopy w owalu: „WARSZAWA/FRAGET/PLAQUE”.


Relikwiarz Świętego Stanisława

Materiał, technika: mosiądz złocony; odlew
Styl: neogotyk
Czas powstania: 4 ćw. XIX w.
Wymiary: wys. 38,5 cm x szer. 13 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: Stopa sześciolistna, sześciodzielna z potrójnym uskokiem, dekorowana wklęsłym motywem czteroliścia i rybich pęcherzy. Trzon z płaskimi pierścieniami i kulistym, sześciodzielnym nodusem, z płycinami wypełnionymi maswerkami. Gloria architektoniczna ażurowa z okrągłym reservaculum, wokół którego wić roślinna i geometryczna, tworząca ośli grzbiet. Relikwie Świętego Stanisława przewiązane czerwoną nicią, mocującą do bordowego aksamitu. Po obu stronach reservaculum, a ażurowych arkadach zamkniętych oślim grzbietem srebrne figurki aniołków. W arkadzie powyżej figurka świętego Józefa z Dzieciątkiem na lewym przedramieniu. Elementy architektoniczne zwieńczone jedenastoma pinaklami z kwiatonami.


Ampułki – para

Materiał, technika: szkło grawerowane, mosiądz srebrzony, odlew
Styl: okres neostylów – eklektyzm
Czas powstania: 4 ćw. XIX w.
Wymiary: wys. 14,5 cm x szer. 4,8 cm
Ilość: 1 (komplet)
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: Stopa okrągła, z uskokami, w partii środkowej lekko wyniesiona. Korpusy szklane, gruszkowate, dekorowane grawerowanym motywem winnej latorośli, ujęte na brzuścu i szyjach metalowymi taśmami z ornamentem sznurowym, do których mocowane uszka. Uszka taśmowe, wygięte, z małym „siodełkiem” na kciuk, z rozetką w miejscu wygięcia. Wylewy wyniesione, przykryte wieczkami na zawiasie. Na wieczku ampułki do wina półplastyczne liście winnej latorośli z kiścią winogron; do wody – trzciny z tzw. pałkami.


Łódka na kadzidło

Materiał, technika: mosiądz srebrzony; sztanca
Styl: eklektyzm
Czas powstania: kon. XIX w.
Wymiary: wys. 11,5 x szer. 15
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: Stopa owalna, z kryzą, promieniście puklowana w motyw zgeometryzowanych płatków kwiatowych. Trzon krótki, ze spłaszczonym nodusem. Łódka owalna, puklowana, przykryta dwudzielnym wieczkiem na zawiasie. Ruchoma część zakończona kulką. Płaszczyzna zdobiona falistymi grzbietami. Czerpak łyżeczki jajowaty, nart wygięty, trzonek w partii uchwytu rozszerzony.


Krzyż procesyjny

Materiał, technika: mosiądz srebrzony, odlew, szrafowanie, grawerowanie
Styl: okres neostylów – klasycyzm
Czas powstania: ok. 1822 r.
Wymiary: wys. 222 cm x szer. 36 cm
Ilość: 1
Historia: Ofiarowany przez Pawła Wójcika w 1822 r. kościołowi parafialnemu w Batorzu.
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: Ramiona zakończone trójliściem utworzonym z liści akantu, w których szyszka i czterolistny kwiat ujęte niewielkimi wolutami. Krawędzie krzyża obwiedzione ornamentem sznurowym z niewielkimi czołgankami; na skrzyżowaniu ramion okrągły medalion obwiedziony sznurem pereł, z którego wyprowadzone są cztery stylizowane kwiaty. Płyciny ramion wypełnione ornamentem roślinnym w typie arabeski. Figurka Chrystusa o ramionach szeroko rozpostartych z głową przechyloną na prawe ramie, z silnie zarysowaną klatką piersiową, brzuchem wklęsłym, w długim perizonium sięgającym kolan. Dolne ramie krzyża ujęte liśćmi akantu, osadzone na spłaszczonej kuli obwiedzionej sznurem pereł i zdobionej kwiatami. Trzon długi, dekorowany krzyżami maltańskimi i pięcioramiennymi gwiazdami. Poniżej krucyfiksu napis: „ofiara Pawła Wójcika dla Kościoła w Batorzu 1822 r.”


Świecznik wiszący

Materiał, technika: mosiądz, odlew
Styl: eklektyzm
Czas powstania: XIX/XX w.
Wymiary: wys. 100 cm x szer. 60 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: Korpusowy, dwukondygnacyjny, dziewięcioramienny, 30-świecowy. Trzon drążkowy, z kulami i elementami w formie kielicha, z esowato wygiętymi gałązkami. Ramiona osadzone po trzy, wygięte, w formie wici akantowej, z ażurowymi profitkami i tulipanowymi tulejkami. Podsufitka w kształcie liściastej rozet. Zelektryfikowany.
Miejsce przechowywania: nawa główna


Prospekt organowy

Materiał, technika: drewno – dąb
Styl: neogotyk
Czas powstania: pocz. XX w.
Autor, warsztat, szkoła: Fabryka organów L. Blomberg i Syn – Warszawa
Wymiary: wys. 350 cm x szer. 240 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: Jednomanuałowe; kontuar (stół gry) wsparty na konsolach. Nad kontuarem 13 kluczy rejestrowych, powyżej prostokątny pulpit. Prospekt architektoniczny, o cechach neogotyckich, trójdzielny, w części środkowej szerszy, mieszczący 11 piszczałek w częściach bocznych, węższych po 8. Płycina nad piszczałkami części środkowej uformowana w ośli grzbiet z motywem maswerku i laskowaniami. Nad piszczałkami w częściach bocznych rozpięte trójlistne łuki. Trójdzielny podział prospektu zaakcentowany czterema pinaklami. W zwieńczeniu niewielkie sterczyny.
Sygn.: nad klawiaturą tabliczka firmowa z napisem „FABRYKA ORGANÓW/L.BLOMBERG i SYN /W WARSZAWIE/ UL. LESZNO NO 61”.
Miejsce przechowywania: nawa główna nad przedsionkiem, chór muzyczny


Parapet

Materiał, technika: drewno – dąb
Styl: neogotyk
Czas powstania: pocz. XX w.
Wymiary: szer. 450 cm x wys. 110 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: Cokół w części dolnej profilowany, z niewielkim uskokiem. Ścianka rytmicznie podzielona na pięć pól, z których cztery wypełnione prostokątnymi płycinami. W polu środkowym profilowany łuk sześciolistny. Miejsca podziału zaakcentowane niewielkimi pilastrami wspartymi na cokolikach. Zwieńczony profilowanym gzymsem.
Miejsce przechowywania: nawa główna nad przedsionkiem, chór muzyczny


Rzeźba – Święty Antoni z Dzieciątkiem

Materiał, technika: drewno rzeźbione, malowane
Styl: ludowy neogotyk
Czas powstania: 2 ćw. XX w.
Wymiary: wys. 100 cm
Ilość: 1
Opisy, znaki, sygnatury, napisy: W pełnej postaci. Twarz szeroka o dużych niebieskich oczach, włosy krótko przycięte nad czołem. W jasnobrązowym habicie, przepasanym srebrnymsznurem z czarnym różańcem przy lewym boku. Na lewym przedramieniu Dzieciątko w białej sukience, trzymające w lewej rączce jabłko, z prawą wyciągniętą. Stopy bose. W prawej dłoni świętego stylizowany kwiat lilii.
Miejsce przechowywania: nisza w dzwonnicy przy kościele